heerlijk zomer vakantie vieren

zon

Lekkere zomerweek in Nederland

Midden in 't groen is er zooveel te doen op Landgoed Ruwinkel 🍃

Lees op de deze pagina meer over de vele uitstapjes rond en heerlijke faciliteiten op Landgoed Ruwinkel.

Dag 1: Aankomst op Landgoed Ruwinkel

Op de eerste dag van onze vakantieweek kwamen we aan op Landgoed Ruwinkel in Scherpenzeel. Na het inchecken hebben we ons vakantiehuisje verkend en zijn we gaan zwemmen in het overdekte zwembad op het park. 's Avonds hebben we genoten van een heerlijk diner in het restaurant juffrouw Tok.

Dag 2: Bezoek aan Amersfoort

Op de tweede dag zijn we naar Amersfoort gegaan, een mooie historische stad in de buurt van het vakantiepark. We hebben gewinkeld, een rondvaarttocht door de gracht gemaakt, de oude middeleeuwse stadsmuren bekeken en het Mondriaanhuis bezocht. Na een gezellige dag in de stad zijn we teruggegaan naar het vakantiepark. 's avonds hebben we lekker gebarbecued in de tuin van ons vakantiehuis.

Dag 3: Dierentuin Ouwehands in Rhenen

Op de derde dag zijn we naar Ouwehands Dierenpark in Rhenengeweest. Hier hebben we genoten van de prachtige dieren en de speeltuin. Na een lange dag in de dierentuin zijn we teruggegaan naar het vakantiepark om bij te komen. 's avonds hebben we heerlijk pannenkoeken gegeten bij Pannenkoekenboerderij Grietje op het park

Dag 4: Wandelen op de Veluwe

Op de vierde dag hebben we een wandeling gemaakt in Nationaal Park De Hoge Veluwe. We hebben genoten van de mooie natuur en het prachtige uitzicht op de uitgestrekte bossen en heidevelden. Ook hebben we het Kröller-Müller Museum bezocht, waar we moderne kunst hebben bewonderd.

Dag 5: Ontspannen op het vakantiepark

Op de vijfde dag hebben we besloten om het rustig aan te doen en te genieten van het vakantiepark. We hebben eerst een mooie boswandeling vanaf het park gemaakt van 6 kilometer (het zogenaamde Breedschoterpad) daarna gezwommen, midgetgolf gespeeld, tafeltennis gespeeld en heerlijk ontspannen in ons vakantiehuisje.

Dag 6: Pyramide van Austerlitz, Henschotermeer en speeltuin

Op dag zes hebben we de Pyramide van Austerlitz bezocht, een historisch monument op de top van de Utrechtse Heuvelrug. Vanaf de top van de pyramide hebben we genoten van het prachtige uitzicht op de omgeving. Vervolgens zijn we naar de nabijgelegen speeltuin gegaan, waar de kinderen hebben gespeeld terwijl wij hebben genoten van een drankje op het terras. In de middag zijn we naar het Henschotermeer gegaan, waar we hebben gezwommen, ontspannen op het strand en een picknick hebben gehouden. Het was een heerlijke dag vol activiteiten in de prachtige omgeving van Landgoed Ruwinkel. Fietsliefhebbers kunnen ook overwegen om naar de Pyramide van Austerlitz te fietsen, omdat het gebied prachtige fietsroutes biedt.

Dag 7: Laatste dag op Landgoed Ruwinkel

Op de laatste dag van onze vakantieweek hebben we nog een laatste duik genomen in het openlucht zwembad van Scherpenzeel (kaartjes gekregen hiervoor de op de receptie van het vakantiepark) en hebben we onze spullen ingepakt voor de terugreis. We hebben genoten van een fantastische vakantieweek op Landgoed Ruwinkel en hopen hier zeker nog eens terug te komen.

Meer ideeën voor activiteiten vindt u hier